Magyar és angol dalszövegek, lyrics

Magyar és angol dalszövegek

Találatok száma: 91820

2022.08.13.

Bring Him Home



God on high
Hear my prayer
In my need
You have always been there
 
He is young
He's afraid
Let him rest
Heaven blessed.
Bring him home
Bring him home
Bring him home.
 
He's like the son I might have known
If God had granted me a son.
The summers fly
One by one
How soon they die
On and on
And I am old
And will be gone.
 
Bring him peace
Bring him joy
He is young
He is only a boy
 
You can take
You can give
Let him be
Let him live
If I die, let me die
Let him live
Bring him home
Bring him home
Bring him home
 

2022.08.13.

Sister Sadie



Sister Sadie was a mean chick
and she tho't that she was real slick
then she rain into Alphonso Brown
She hasn't been the same since Alphonso put her down.
Sister sadie never worried
Sister Sadie never hurried
Then she rain into Alphonso Brown
She hasn't been the same since Alphonso put her down.
She just paces around the floor
She don't have any mind no more
She just stares into empty space
With a frown on her face.
Sister Sadie was a honey
Always had a lots a money.
Then she rain into Alphonso Brown
She hasn't been the same since Alphonso put her down
 

2022.08.13.

What Does It Take



What does it take
When you say that you love me
How can this be
When it feels like I've got shackles on my feet, baby?
 
What does it take, bae
How many people you gotta shake
Before you see it ain't me
Shhh, wait a minute, let me talk to ya
 
Every day, chillin' with your friends
My turn, control kicks in
That's when, found who you were
Should've known
 
Looking back on my life back then
And how we used to be
All the memories, so sweet, ain't a shame
You don't know me
 
Bridge:
But you call me, from your homie's
Wanna touch me, wanna kiss me
Wanna love me, say you miss me
But you only wanna control me
 
Chorus:
What does it take to compromise?
What does it take for you to see through my eyes?
What does it take to break the chain
for you to see things my way?
What does it take for you to choose
to play by my rules?
Through the snow, through the storm and through the rain
Through my pain, yeah
 
Now that tables have turned
Ain't it funny how
you're running out of all the tricks
to hold me
 
I had to make a change
To realize
that things just ain't the same
But I'm not one to blame
 
See I don't wanna come
Back home at night
No more
Don't wanna be alone
 
Bridge:
 
Chorus:
 
I told you
So we've been down this road before
So you really don't wanna be alone this long
What does it take, baby, tell me
 
Chorus: (x2)
 

2022.08.13.

Done.



You call me up
You tell me that you think you're still in love
But I know it's just the whiskey on your tongue
In the morning it will be the way it was
 
But you won't forget
Every time you bring a girl into your bed
You haven't found someone who loves you like I did
And when you're touching her, you'll picture me instead
 
You think I want you, but you taught me well
You'll show me heaven, then put me through hell
Sure the blame's on me because I let you fool me more than once
But I'm catching on
I'm finally done
 
Just cry your tears
As you're saying what you think I want to hear
But there is one thing that I've learned over the years:
That my faith in you has slowly disappeared
 
Don't act surprised
You played the same hand one too many times
When you convinced me that your heart could still be mine
But you're an ugly truth wrapped in beautiful lies
 
You think I want you, but you taught me well
You'll show me heaven, then put me through hell
Sure the blame's on me because I let you fool me more than once
But I'm catching on
I'm finally done
 
You may never care about these words that I write
Your ears may never listen to this lyrical goodbye
You gave me more than just a couple of lines
But no more
No more
No
 
You think I want you, but you taught me well
You'll show me heaven, then put me through hell
Sure the blame's on me because I let you fool me more than once
But I'm catching on
I'm finally done
 

2022.08.13.

This is the Army, Mister Jones



A bunch of frightened rookies were list'ning filled with awe,
They listened while a sergeant was laying down the law,
They stood there at attention, their faces turning red,
The sergeant looked them over and this is what he said:
 
This is the Army, Mister Jones,
No private rooms or telephones,
You have your breakfast in bed before —
But you won't have it there anymore.
 
This is the Army, Mister Green,
We like the barracks nice and clean,
You had a housemade to clean your floor —
But she won't help you out anymore.
 
Do what the buglers command —
They're in the Army and not in a band!
 
This is the Army, Mister Brown,
You and your baby went to town,
She had you worried but this is war —
And she won't worry you anymore!
 
1942.
 

2022.08.13.

The Big Drag



Before James died he smiled and laughed
'Cause he was just photographed for the last time
While it was drowned the kitten purred
At least that's what I thought I heard
But maybe that's 'cause I need to believe in the absurd
 
Ashes to ashes after the planet crashes
I trust all dust will turn to dust
 
I used to think a wasted life was not a crime
That's before I realized we don't have very much more time
 
My melodies are maladies my poetries are just phonetic
Trying to make sense of this world is preposterous pathetic
 
The Gods have had their fun playing this world but now it's too upsetting
The human race is not worth watching or wagering on
We're just a longshot, an underdog with odds so bad now it's just a blood letting
So, every deity with dignity has just stopped betting
 
So, follow me into a world of anything you've ever dreamed
Now that morality is blurred if you listen really closely
You probably believe in every single word
 
Mesmerized by rhetorical and memorized historical events
That never actually occurred
We're not blind we're bound and blinded our minds have been land minded
And I'm so excited!
 
Every single person on this planet thinks they are right
'Cause if you thought that you were wrong
You'd change your mind fuck from black to white
I do believe in True Romance
So, I'm gonna dance and fight and fuck with every moment
I'll always have something in my glass to raise
To make a toast for those making the most of the last days
 
Nothing is ever gonna change, nothing will ever be ok
Nothing is ever gonna change, nothing will ever be ok
There's only a finite number of tomorrows
And it's not a lot but it's all we really got, it's all we really got
Live each precious moment that we can manage to carve out of each day
So, when it's time for us to die we'll say our short goodbye
There is no sadness if there's no one left to cry
 

2022.08.13.

I Love You More Than I Hate Me



You'd cover my face when you'd fuck me
We were intimate without intimacy
Like a gutter punk-tuation
In a foreign conversation
I feel like Thoreau at party I throw
I’m a self-made scarecrow
 
I love you more than I hate me
Cuz you are everything I wish I could be
I'm a friendless best friend
A single bookend, “a walking dead ender”
“I’m a return to sender”
 
We didn’t know the fix was in
Years before our race was run
Our epilogue was predestine
Like A Maori Tribe 4th son
 
Like a Randy Rhodes scholar
Or a rotary cell phone
A slave is lost without their collar
The un-favorite sundial tone
My conscience disobeys me
Because I always cease to amaze me
I’m like a vir-gin blossom
I’m on the verge of nawesome
 
A unhip-hop scotch blend
Where everyone tried to pretend
They didn’t want our love to end
But we all knew that it had to
 

2022.08.13.

Storm Chaser



I caught a glimpse into a parallel world
One where you still loved me and I never got hurt, oh
And you tell me I'm yours
What wouldn't I give if I could have one more taste
Of the dream that I stifled but can never erase, oh
But that's not how it works
 
What if I'm just trying to recreate
A masterpiece from memory, but
I won't ever find that magic again?
What if I was wrong to hope that kind of lightning strike
Could happen twice
And forevermore,
I'll be chasing the storm we had?
 
What we might've been won't do me any good now,
So most of the time, I keep two feet on the ground, oh
And I'm perfectly fine
But once in a while, my thoughts get carried away
To the path that we shared but you chose not to take, oh
It still lives in my mind
 
What if I'm just trying to recreate
A masterpiece from memory, but
I won't ever find that magic again?
What if I was wrong to hope that kind of lightning strike
Could happen twice
And forevermore,
I'll be chasing the storm we had?
 
Because I miss you
I miss you
But I don't wanna talk about it
Because I miss you
I miss you
I'm trying not to think about it
Because I miss you
I miss you
What am I supposed to do about it?
Because I miss you
I miss you
 
What if I'm just trying to recreate
A masterpiece from memory, but
I won't ever find that magic again?
What if I was wrong to hope that kind of lightning strike
Could happen twice
And forevermore,
I'll be chasing the storm we had?
 
And forevermore,
I'll be chasing the storm we had.
 

2022.08.13.

Fish in a Gun Barrel



Does anyone know how loaded he was
When he unloaded his gun?
Does anyone know how loaded he was
When the slaughter had begun?
 
Does anyone know how crazy he was?
Does anyone think he did it because
He thought humans were in season?
His brain had a lesion?
Is it worse if he didn’t have any reason?
 
Does anyone know what number of pints
He was planning to spill?
Does anyone think he may have just been prescribed
The wrong happy pill?
 
Which god told him to kill all the infidels?
The intellectuals, the homosexuals
Even the red-nexuals
Anything can start making sense
When it's imprinted out of context
 
Does anyone know what made him decide
To unload his first round?
Do you think he cared what race or faith
For the victims he left for dead on the ground?
 
Does anyone know how Jewish he was?
Does anyone know how Buddish he was?
Does anyone know how if he's a Christian?
Had a pot to piss in? Did he consider it a sin?
 
Did anyone go to church for the dead
And ask to kneel and pray?
How can you believe in a God
And still carry a card of the NRA?
 
I thought religion is supposed to instill
A notion that it's not right to kill
It must be a bitter pill
To admit that you're all mentally ill
 
Why do we have a harder time
When there's no enemy to blame?
It doesn't matter how many were killed
The debate is the same
 
Is it alright to hunt or judge you for fun?
Is it protection we need from the gun?
The blame is always placed on someone
It's always how the story is spun
 
Only a lunatic
Would sell a lunatic a gun
 

2022.08.13.

Birmingham



I don't wanna go to sleep at night
I wanna stay up tied down and try to song write right
I don't care if you think is wrong
But the blue and white help me compose my most fucked songs
 
When I'm with NOFX
Or having bondage sex
I seem to function
When I'm alone
It's just self destruction
It was 6:00 A.M
I was watching Horace and Pete
It made me heal
Crush a pill and do a line
And slug a Johnny Walker neat
 
The sun was coming up
So I bought another gram in Birmingham
I needed some rest
But that show really depressed me
It's a good thing that that city
Has all night delivery
 
When I wake up on a dungeon floor
I've never seen before
I must have been sedated
I'm sure to have a smile on my face
Even though I was most likely violated
'Cuz when the drugs work right
You can't remember the previous night
You probably made some really bad decisions
'Cuz if they weren't bad the drugs must have been
And you're at home laying on your couch
Probably depressed
'Cuz you're watching Horace and Pete
 
Taking an advil
And drinking Pellegrino neat
 
What's the point of doing more?
When the drugs don't work no more
That's when I realized that while scraping the floor in Birmingham
 
Why'd I need to score?
When the drugs don't work no more
That’s when I realized what I am in Birmingham
 
I don't like doing drugs
I just like doing more
Then it's time for a dram and another gram in Birmingham
 
I wake up happy not depressed
After just eight hours rest
Then it started again the very next night in Nottingham
 

2022.08.13.

Sexy Drug



Sexy girl, I just fell in love
You should try it, it's a hell of a drug
Like OMG, you make me com-com-complete
 
I'm looking for reasons, I'm begging and pleading
I'm dreaming of calling you mine
You keep me stu-stu-stuttering
Stumbling, fumbling over my lines
Without you, girl, I'm not alright
I'm not okay, yeah
 
No, don't give up on me
Wait, it's not what it seems
Now we can't stop this tragedy
 
And it's back to the start, yeah, yeah
And we're falling apart, yeah, yeah
 
Sexy girl, come and lay with me
I'm frustrated, and it's sexually
Like OMG, you make me com-com-complete
 
I'm just being honest, I'm creeping and crawling
I'm kissing the top of your head
We're rocking and rolling, we're touching and moaning
And making a mess of your bed
Can someone help? She shot me dead
I can't be saved, yeah
 
No, don't give up on me
Wait, it's not what it seems
Now we can't stop this tragedy
 
So God, if you are real, I need your help
Because this girl has stolen my heart with her broken halo
And I can't deny she's so damn fine
Give me some advice
 
Sexy girl, I just fell in love
You should try it, it's a hell of a drug
Like OMG, you make me com-com-complete
 
No, don't give up on me
Wait, it's not what it seems
Now we can't stop this tragedy
 
No, don't give up on me
Wait, it's not what it seems
Now we can't stop this tragedy
 
And it's back to the start, yeah, yeah
And we're falling apart, yeah, yeah
And it's back to the start, yeah, yeah
And we're falling apart, yeah, yeah
Shot straight through the heart
 

2022.08.13.

Linewleum



Intellectual property never meant anything to me
So, I’m not crazy for trying to pimp out a classic song
At 25 years old it's the humane thing to do
Even though you know we know you think it's wrong
But after 700 covers and 1800 shows
And because it’s the song that Colombians love to hum
We voted to pull the plug and euthanize 'Linoleum'
 
I think I was born into this world just to piss people off
So I'm doing what no smart band ever would
I’m taking our one well known song and trying to make it not very good
 
Linoldlium never meant anything to me
I never even wrote a chorus
Just verses and a bridge
It's like bulldozing a bowling alley for a used record store
Decomposing your best song is sacrilege
But when most Hopeless bands play it wrong
And it's in Le Tigre's best song
And it was the last song that Tony ever played
It's time to put Linoleum out to stud and make sure that it gets laid
 
That's me and I got a new kitchen floor
But I still sleep with a close friend
The leather trunk next to my bed
 
That's me on the street and I'm walking with my kid
When she told me she knows everything I did
Because she just finished our book
 
What? Wait. What?
 
What the fuck?
What the hell?
Why did she feel the need to tell me
That she knows her dad is more than kinda weird
 
She knows that I do drugs
She knows that I'm kinky
But what keeps me up at night is that her and her friends know that I drink pee
 
[Fat Mike speaking]
Not that there's anything wrong with that
 

2022.08.13.

My Bro Cancervive Cancer



I gotta spend the day at the record store
'Cause it's the only place I can go to ignore what I got
And listen to some punk rock
 
I don't have the cash for chemotherapy
But I got enough for the HOFX colored EP
Oh yeah!
 
I know one day I'll meet Fatty and we're gonna be bros
If I show up to enough Fat Wreck Chords shows
And I'll tell him that I'm dyin'
And I'm desperately trying
 
To see a dominatrix with reasonable rates
Should I fly to Sanctuary or just drive through the gates of East Oakland ?
I said: 'That's kind of a random thing to say, ya hey!'
 
He said: 'I'm Brett, I don't have very long
There's something very wrong
So I thought that you could maybe
Write a song about me.'
I said: 'Seriously?'
 
'I'm uninsured and it's unstoppable
The doctor told me it's inoperable
'Cause my GoFundMe page only raised 50 bucks.'
 
Oh no
I think I gotta go
 
He told me the cancer was in his brain
So I invite him over to do some cocaine
With me - 'cause he never tried drugs before
 
I offered him a line and he said he's not sure
I said: 'Didn't you just tell me that there isn't a cure?
So why not try
 
Some ecstasy and coke
If you're gonna croak!?
Some DMT and K
Will make you feel okay
Just for one night
You might feel like everything is gonna be all right.'
 
Then he texted me every day
Until I finally said: 'Okay
I'll write a song about you being sick
But like your life, it's gonna end too quick.'
 

2022.08.13.

Grieve Soto



Alright
I don't need the click
I'm just going to go right into it
Alright, push it
 
Grieving Soto
A man that we were all privileged to know
Why’d you have to be the first Adolescent to go?
There would have been so many less people cryin’
Had it been Rikk, Alfie, Frank, Casey, or even Derek O’Brien
I’m so grateful that before your end
I told you how you’re my hero and my treasured friend
 
Bobby Pin
Never told anyone he hustled for Paul Lynn
Or that the Black Beauties he took were empty shells
He clearly knew what image sells
The beard he grew was Michelle Bell's
To be so charismatic, thought he had to play the addict
Was his suicide from drugs cuz the L.A. punks were violent homophobic thugs?
 
Mike Burkett!
Don’t put me in this song I’m not dead yet
I’m just singing this to make sure you don’t forget to be cautious
More respectful, less obnoxious, cuz you’ve been getting hated
Making the cool things that you’ve done in your life negated
 
Cuz now musicians aren’t supposed to take positions or protest our shit conditions
And yes, we should all feel violated cuz our scene’s getting castrated and annihilated
GG used to be the most hated, then Ben, now it’s me
Cuz I guess I say things insensitively
Now all the great bands who got bigger
Wouldn’t dare to sing words that Exene, Patty, and Penelope sang with vigor
We all know that Jesus Christ was a figment that must have had
A lot of pigment in his skin
Cuz he was a Semitic Egyptian, didn’t you know?
But if there was there ever gonna be a resurrection
I prefer that it was Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
Steve Soto
 

2022.08.13.

Doors and Fours



In L.A. Basin heroin was so passé
We had to find something cheaper
And not so far from West L.A
 
We were all looking for a high different and new
When dope was hard to get, Codeine 4 and Doriden would have to do
 
On doors and fours we take our chance
White punks on dope, perfect romance
On doors and fours in '83
When we got loaded taking loads we'd all OD eventually
 
Was there a killer or did Jordan Hiller just have a death wish ?
His parents didn't need to find their oldest son cold as a fish
When loads were finding the roads to Beverly Hills
Heroin and PCP were a safer bet compared to those six pills
 
On doors and fours we never knew
Which one of us was turning blue
Why wasn't anybody scared?
'Cause we were teenagers on loads - so no one really fucking cared!
 
On doors and fours, I'm on all fours - on doors and fours
On doors and fours, I'm on all fours - on doors and fours
On doors and fours, I'm on all fours - on doors and fours!
 
Another good friend's heart explodes
'Cause all the punks are doing loads
While we're all still taking our loads
'Cause all the punks are doing loads
Our arteries and veins corrode
'Cause all the punks are doing loads
Los Angeles' punk scene slowly erodes
'Cause all the punks are doing loads
 
We lived on violent apathy
This was L.A. in '83
Straight out of the Hills of Beverly
Old L.A. punks will never die from old age - 'cause they all OD!
 

2022.08.13.

Your Last Resort



Did you think that because I was so depraved, I needed to be saved?
I’ll never be well behaved cuz I’m told to
You think if you stole me, you’d be able to control me
Cuz I’m wearing your ring, you think if you shamed me
You might be able to tame such a wild thing
You knew who I was when we met and you always knew how to respect
You never dared to suspect, even when I suspected you
Cuz your love was true
 
You were a pirate ship that was listing
I was a 42-year aged port
Was I the first protected cove you found in the storm?
Or was I just your last resort?
 
I consented to being shanghaied, cuz I craved a kidnapping
I was battened down with minor cords
As we set sail into the dark and sharpest sea
 
We were called a train and shipwreck
Cuz we were eager to walk the plank
We swam the warm waters of sins of the flesh
And watched as our beautiful ship sank
Being the most wanted and most hated, we still navigated
Every ocean, every storm and every sea
Without noticing mutiny
Two toys so badly broken
Two toys that can’t be fixed
Will our hearts ever meet in the same venue while open?
Or have they both been 86’d
I’m still in detoxification and after all that I’ve been through
Quitting drugs was the easiest part, the hardest thing was detoxing from you!
Was I just your last resort was I just your last resort?
I thought I’d be the last person you’d ever court, not just your last resort
 

2022.08.13.

Trenches



I start to dial your number
And I can’t help but wonder
Which side of you I’ll get tonight
The one that's so unsettled
And hates me just a little
Or the one that isn’t in denial?
 
I’ve run out of things to say
I can’t make you change
If you don’t really want to
Why would you rather lay
In the lonely bed you made
When I’m out in the trenches
And I’m still fighting for you?
 
It’s been an endless cycle
Of memories you don’t remember
But they all mean something to me
Each time you drown your sorrow
Hit the bottom of the bottle
It never fixes anything
 
You must think I’m pretty sad
Trying to breathe some life back
In what’s already half dead
I’m so angry I could snap
You should be just as mad
You tell me I don’t know
What it’s been like inside your head
But I never claimed I did
No
Help me understand
How did it get this bad?
 
’Cause I’ve run out of things to say
I can't make you change
If you don’t really want to
Why would you rather lay
In the lonely bed you made
When I’m out in the trenches?
You must think I'm pretty sad
Trying to breathe some life back
In what’s already half dead
I’m so angry I could snap
You should be just as mad
It’s time that you decide
What kind of life you wanna live
 

2022.08.13.

Five Feet Under



5 feet under, he's got one foot in the grave
Would you look at him I think he's lost it
I don't think that he can be saved
 
He's got a downpayment on his tombstone
He's not alone his whole life has been out
On a limb just look at him, watch
Him get smashed and race bikes so fast
Just don't laugh, what will it say on his epitaph
Here he lies may he rest in peace
Hung on to life by the skin of his teeth
Pushing his luck thru the bottle he drinks
 
He's got a date with his maker and he
Doesn't want to be late and make no mistake
He's a good friend so why might his life
Have to end, my friend I don't want to
See you dead
 
I don't want to see him dead!
I don't want to see him dead!
I don't want to see him dead!
 

2022.08.13.

Headlines



He's walkin' down a dirty alley
A bottle of bad booze in his hand
A worn old raincoat's hangin' shabby
On a broken sculpture once called a man
 
And no one really wants to know him
He wanders aimless on and on
The senile drug is seeping through him
This human life is a just a con
 
It's cold outside, he ain't got nothin'
He only owns what he has on
The shadow of a man is lyin'
On a park bench all alone
 
He wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
Just wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
 
He's freezing in the death of nighttime
Newspapers covering his bed
People read the banner headline
But no one sees inside his head
 
He wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
Just wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
Watch out
 
Yes, no one really wants to know him
He wanders aimless on and on
The senile drug is seeping through him
This human life is a just a con
 
He wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
Just wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
 
He wanted to be in the headlines
(Headlines)
He wanted to reach for the stars
(For the stars)
Just wanted to be in the headlines
(In the headlines)
He wanted to reach for the stars
 
He wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
Just wanted to be in the headlines
He wanted to reach for the stars
(Wanted to reach for the stars)
(Wanted to reach for the stars)
(Wanted to reach for the stars)
 

2022.08.13.

Professional Crastination



Can't you see how easy it becomes
Procrastinate, we're professionals
Get things done, you can't, to busy
Having fun we're professionals
 
Professional crastination it's a way
Of life if you've got lots of time
 
Put it off cause tomorrow sounds
Much better than today
 
Always late, not sometimes, occasionally
Consistantly, we're professionals
 
Professional crastination we're living
In a procrastination
 
Why can't we ever be on time?
 
Professional crastination it's a way of life
If you've got lots of time
 
Pofessional crastination we're living
In a procrasti-nation
Professional crastination
 

2022.08.13.

Mean People Suck



Mean people suck
Mean people suck
Mean people suck
Mean people suck
They Suck!
They Suck!
They Suck!
They Suck!
 
Mean people suck
Mean people suck
Mean people suck
Mean people suck
They suck!
They suck!
They suck!
 

2022.08.13.

S&M Airlines



I went to the airport, but I missed my flight
I had to get out of this town tonight
Then a lady in black caught my attention
I couldn't figure out what was her intention
 
She told me about a flight that was leaving that night
She could get me a seat and the price was right
She tugged on my pants so I jumped at the chance
I had no idea what was in store for me
 
I'll never fly S&M Airlines again
 
She welcomed me aboard then she strapped me to my seat
She tied my hands and legs down and made me kiss her feet
She whipped me and she slapped me, and gagged me when I begged
One things for sure I'll never fly S&M Airlines again
 
The stewardess in leather came walking down the isle
She put nipple clamps on me with a sadistic smile
The pain was so bad I had tears in my eyes
Then I looked up and there were two gartered thighs
 
I'll never fly S&M Airlines again
 
Her ass was inches from me when she told me to lick
Before I could do anything she slapped my dick
So I followed her commands, my aim was to please
I spent the rest of the flight on my knees
 
The plane finally landed by the end of the night
I had to get off of this torture flight
I asked her to release me, then she bit my lip
She said the ticket that you bought, it was round trip
 
I'll never fly S&M Airlines again
I'll never fly S&M Airlines again
I'll never fly S&M Airlines again
I'll never fly S&M Airlines again
 

2022.08.13.

Life O'Riley



I sit in my easy chair
I've got so much time to spare
Because I know in my future days
I'll have my lion's share
 
There's nothing that I like better
Than getting something for nothing
Some will tell you that nothing's for free
Obviously they've not met me
 
I live the lifestyle they speak of so highly
I live the life, the life O' Riley
 
You can have your cake and eat it too
And there's lots of free lunch for you
You think you're being cheated, you don't have a clue
You don't know where you are or what to do
 
I sit in my easy chair
I've got so much time to spare
Because I know in my future days
I'll have my lion's share
 
I live the lifestyle they speak of so highly
I live the life, the life O' Riley
 

2022.08.13.

Scream for Change



'Hey mister, can you spare some change?'
'Why, why? What do you want from me, are you hungry?'
'Uh, no, I'm not hungry. I was just wondering, if you could spare a quarter or a dime.'
'Uh, the time? it's about 3:30.'
'Oh, no, not the time. I, I need a nickel or a dollar, my car's broke...'
 
Screamin' for change! Screamin' for change!
Screamin', screamin' for change!
Screamin' for change! Screamin' for change!
Screamin', screamin' for change!
 
Lady, can you spare any change?
'Hey, lady, can you spare a quarter?'
I said lady, can you spare any change?
'Get that away from me, your filthy! go away!'
I said lady, can you spare any change?
'Well then, how about giving me one of those cigarettes?'
I said lady, can you spare any change,
'No!'
Change.
'No!'
Change, change, change!
'Noooo!'
 
Screamin' for change! Screamin', screamin'!
Screamin' for change! Screamin' for change!
Screamin' for change! Screamin' for change!
Screamin' for change!
 

2022.08.13.

Válasz



Kerestem kinn és benn
Hol lenne jó helyem,
Válasz csak néha szólt
Sok csengő néma volt.
 
A szív dörömbölt
A kérdés majd megölt
Hogy mennem merre kell
Kinek higgyem el
Hol a hely?
Mi a jel?
S újabb kétely szólt...
 
[Refrén:]
Hogy mi a válasz
Kifakult mondatok,
Tanítottak mért vagyok
S féltem amit nem tudok,
Túl sok...

 
Mert a válasz
Néha csak egy érintés,
Mosolyban az ébredés
Hallani mit hinni jó:
Egy szó!

 
Mesélnek más hitek
Sok súlyos nagy kötet
De amit én tudok
Ölembe bújhatott
A perc illatát
Nem hozzák nagy csodák
S mert érzem tudhatom
Milyen választ vársz
Amit vársz...
Amit vársz...
Amit tőlem vársz!
 
[Refrén:]
Hogy mi a válasz
Kifakult mondatok,
Tanítottak mért vagyok
S féltem amit nem tudok,
Túl sok...

 
Mert a válasz
Néha csak egy érintés,
Mosolyban az ébredés
Hallani mit hinni jó:
Egy szó...

 
Néha félek nincs ilyen
Mégis van mert elhiszem,
Úgyis minden erről szól
Csak a szívvel látunk jól...
Látunk jól...
Erről szól...
Minden erről szól!
 
[Refrén:]
Hogy mi a válasz
Kifakult mondatok,
Tanítottak mért vagyok
S féltem amit nem tudok,
Túl sok...

 
Mert a válasz
Néha csak egy érintés,
Mosolyban az ébredés
Hallani mit hinni jó:
Egy szó...

 

2022.08.13.

Levesek Porból



Levesek készülnek porból
Így lettem én is egy új kor hajnalán
Ettem a fáról, és attól
Nem megy a rejtvény
 
Csak smárol a korral a srác
És karókat ver le jelnek
Akácfák bólintanak lent a téren
A nap is elkezdi a szélen
 
A szomszédok elöl hagyták a lábost,
És legyek mennek át most
Tőlünk oda, a hajnali széllel
Száll a megfejtők pora
 
Levesek készülnek porból
Így lettem én is '67 nyarán
Ettem a fáról, és attól
Nem megy a rejtvény, nekem sem talán
 
Csak smárol a korral a srác
És karókat ver le jelnek
Akácfák bólintanak lent a téren
A nap is elkezdi a szélen
 
A szomszédok elöl hagyták a lábost,
És legyek mennek át most
Tőlünk oda, a hajnali széllel
Száll a megfejtők pora
 
A helyes megfejtők a végére maradnak
Fasírtot esznek és néha vakarnak a
Fejükön egyet, mi lehet öt betű
És a szívhez szól? Hegedű?
Nem mer' az hat betű...
 
Szigorú feltételek mellett
Még szeretők lehetnek
Az ember és az állat
Vagy akivel eddig csináltad
 
A szomszédok elöl hagyták a lábost,
És legyek mennek át most
Tőlünk oda, a hajnali széllel
Száll a megfejtők pora
 
A szomszédok elöl hagyták a lábost,
És legyek mennek át most
Tőlünk oda, a hajnali széllel
Száll a helyes
A hajnali széllel száll a helyes
A hajnali széllel száll a helyes
Megfejtők pora
 

2022.08.13.

Megadom magam



Hé, bocsi, van-e hely még melletted a padon, a padon?
Hé, bocsi, én is csak a könyvemet olvasom, olvasom
És az is lehet, hogy egy kicsit hangosan lapozom, lapozom
És az is lehet, hogyha elkéred a számom, megadom, megadom
 
Hé, bocsi, nem gondoltam komolyan, komolyan
Mert azt mondtad, hogy nem akarasz most komolyat, komolyat
De az is lehet, hogy csak nem bírsz, elfogadom, elfogadom
Kösz, nem kell zsepi, nincsen semmi bajom
 
Mert nem ugyanaz a könyv van a zsebedben
Nem ugyanaz a vers megy a fejedben
Nem ugyanaz a betű a szemedben
Mert nem ugyanaz a könyv van a kezedben
Nem ugyanaz a vers megy a fejedben
Nem ugyanaz a betű a szemedben
 
Látod, már nem is gondolok rád, látod, most sem azt csinálom
Úgyhogy el kell mondanom hát,
hogy most már egyáltalán nem is bánom,
hogy nem történt köztünk semmi az égvilágon
 
Mert nem ugyanaz a könyv van a zsebedben
Nem ugyanaz a vers megy a fejedben
Nem ugyanaz a betű a szemedben
Mert nem ugyanaz a könyv van a kezedben
Nem ugyanaz a vers megy a fejedben
Nem ugyanaz a betű a szemedben
 

2022.08.13.

The One I Love



Oh baby girl
I like me when I'm with you
when I'm with you
 
I become a person
Who I like to be
Who I like to be
 
You're the one who I do love so much and who I can't resist
My heart will never stop as long as you love me
 
You're the one who I care
You're so precious to me
Wherever you want me, I'll be there for you
 
You are the one I love babe
You are the one I love
You are the one I love and
I want you to know
 
You are the one I love babe
You are the one I love
You make me speechless breathless, love
 
I just can't stop thinking of you (of you)
I get crazy on what you do (you do)
You make my world to become true (come true)
You are my dream girl and I love you (love you)
 
I'm different from the other guys
It's you who I only think of
Can even pick a star from the sky for you babe
If I compare you to music, then you're the climax
Rolex, Bentley, your my only flex
 
You're the one who I do love so much and who I can't resist
My heart will never stop as long as you love me
 
You're the one who I care
You're so precious to me
Wherever you want me, I'll be there for you
 
You are the one I love babe
You are the one I love
You are the one I love and
I want you to know
 
You are the one I love babe
You are the one I love
You make me speechless breathless, love
 
I just can't stop thinking of you (of you)
I get crazy on what you do (you do)
You make my world to become true (come true)
You are my dream girl and I love you (love you)
 
La lala lu dda woo lu dda woo
La lala lu dda woo lu dda woo
La lala lu dda woo lu dda woo
La lala lu dda woo lu dda woo
 

2022.08.13.

U & I



She's got a heart of gold
Just hurt won't let it show
She's wonderin' when we're older, is it over? I don't know
The summer days are cold
The city feels alone
Rememberin' when her mother told her men would come and go
 
So if I pack for home and the oxygen goes
Then she's right, say goodbye
But if I take a chance
And we stay for one dance
And we dance through the night, give me life
U&I
U&I
 
U&I
U&I
Give me life, give me life
U&I
U&I
Give me life, give me life
U&I
 
She's got a heart of gold
She loves those country roads
She plays her favorite song over and over till it's old
She's heard it all before
The same old story told
Thinking that I love you is just a lie that she's been told
 
So if I pack up home and the oxygen goes
Then she's right, say goodbye
But if I take a chance
And we stay for one dance
And we dance through the night
Give me life
U&I
U&I
 
U&I
U&I
Give me life
U&I
U&I
U&I U&I
Give me life, give me life
U&I...
 

2022.08.13.

Last Night was the End of the World



We were alone in the moonlight
There in the shadow below
Last night seems to me in my dreaming
Was thousands of years ago
 
Sweet was the story I told you
Sweet, but the end was a sigh
You told me that you loved another
Last night when you said goodbye
 
Last night the stars were all aglow
Last night I loved, I loved you so
My heart was glad for you were near
I held your hand and called you dear
 
My dear, and then the stars grew dim and cold
The moon grew pale, my heart grew old
My dream is o'er, to live no more
Last night was the end of the world
 

2022.08.13.

Smoke Slow



She asks for a light
As our secrets spill on the window sill
We’re buying more time
While we kill ourselves as we both inhale
Making believe there’s a future
Is it naive to think we could work
The second it's out then I lose her
We’re already here so one more won’t hurt
It won’t hurt
 
But all that we are Is all that we’ll ever be
Cause he’s the one waiting at home
She holds my guitar
As I pluck out a melody
There’s only so far we can go
Next to you but I’ll never be close
So take your time
While you’re mine
And smoke slow
 
Breaking away
For the hell of it
Started innocent
Telling you things
That I've never said
Hope I don’t regret this
Making believe that we’re clueless
One little spark that we won’t put out
Making a million excuses
Cause isn’t it fun just for now
 
But all that we are
Is all that we’ll ever be
Cause he’s the one waiting at home
She holds my guitar
As I pluck out a melody
There’s only so far we can go
Next to you but I’ll never be close
So take your time
While you’re mine
And smoke slow
 
Addicted to illusions of a love that never was
And never will be any way
The nicotine don’t taste the same
If I’m not with you savoring every breath we take
Play with fire, take me higher
 
But all that we are
Is all that we’ll ever be
Cause he’s the one waiting at home
She holds my guitar
As I pluck out a melody
There’s only so far we can go
Next to you but I’ll never be close
So take your time
While you’re mine
And smoke slow
 

2022.08.13.

MUTUAL FRIEND



Our mutual friend
Said you’d been calling
And said that you're sorry
And said that you wish we could talk
Well guess what?
You’re about 7 months late
 
Our mutual friend
Don’t know that you’re too self serving
But I do and that’s why your words don’t mean shit
And guess what?
This heartbreak morphed into hate
 
And you should be grateful that I didn’t hurt you back
 
If you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is
 
And if you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is
 
Our mutual friend
Had front row tickets to all our events
Every time that you played all your games
Well guess what
I got new hobbies these days
 
And never again will I let you turn me back into a mess
That girls been on a carton of milk
And guess what
Your karma’s that you love me still
 
And you should be grateful that I didn’t hurt you back
 
But if you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is
 
And if you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is
 
Our mutual friend asked me how I sleep
With so much hate in my heart
I told him I sleep like a baby
Told him I sleep like a baby yeah
 
If you die tomorrow
I don’t think I'd cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is yeah, yeah
 
And if you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is yeah, yeah
 
And if you die tomorrow
I don’t think I’d cry
I gave ya one too many nights
Don’t care if it sound cold it is what it is